Nadrzędnym hasłem Toastmasters jest “Where leaders are made” – nie bez powodu. W naszym klubie poza rozwijaniem umiejętności przemawiania – które również są ważną cechą dobrego lidera można również przekuć to od razu w praktykę obejmując rolę w zarządzie. W klubie istnieje półroczna kadencja zarządu. Każdy aktywny członek klubu może kandydować i wcielać wizje oraz plany w działanie klubowe. Wybory w zależności od liczby kandydatów odbywają się jawnie lub tajnie 😉 Każdy ma równe szanse!
W zarządzie możesz objąć 1 z 7 ról:

  • Prezes – koordynuje klubem, deleguje zadania, jest osobą, która reprezentuje klub na zewnątrz a także dopilnowuje zrealizowania założonych celów klubu. Swoją osobą i działaniem wspiera również pozostałych członków klubu jak i całego zarządu. 
  • Wiceprezes ds. edukacji – odpowiedzialny jest, aby na każdym spotkaniu wszystkie dostępne role oraz mowy były zajęte, po to aby w ogóle mogło się odbyć 😉 Przekazuje swoją wiedzę dotyczącą programów edukacyjnych toastmasters dla reszty klubowiczów a także 2 razy w roku organizuje konkursy mów. 
  • Wiceprezes ds. członkostwa – jego głównym zadaniem jest dbanie o budowanie oraz utrzymywanie członkostwa w klubie. Dba o nowo przybyłych gości. W końcu to ludzie tworzą klub i każda osoba wnosi ogromną wartość. Będąc gościem naszego klubu wiceprezes ds. członkostwa najczęściej będzie pierwszą osobą, którą poznacie. 
  • Wiceprezes ds. Public Relations – to on dba o nasz wizerunek w mediach społecznościowych. Prowadzi fanpage oraz informuje o nadchodzących wydarzeniach w sieci. Jego zadaniem jest również utrzymywanie kontaktów z innymi zaprzyjaźnionymi klubami. 
  • Skarbnik – odpowiedzialna rola, ponieważ pilnuje wszelkich finansów klubowych. Zbiera półroczne składki od wszystkich klubowiczów oraz pilnuje aby wydatki nie przekraczały zasobów ;). Do niego również należy zamówienie nagród z centrali w Stanach Zjednoczonych. 
  • Sierżant – to on dba o miejsce gdzie odbywają się spotkania. Przygotowuje salę przed i po spotkaniu. Dba o dostępność materiałów w postaci m.in kart informacji zwrotnych. Odpowiedzialny jest również o materialne zasoby klubu np. baner, instrumenty dla kontrolera płynności, karty chronometrażysty i wiele wiele innych 🙂
  • Sekretarz – idealna rola, aby wdrożyć się w pracę zarządu. Jego głównym zadaniem jest dbanie o dokumentację klubową a także pisanie raportów z zarządowych spotkań. 

Objęcie funkcji w zarządzie klub jest idealną okazją do sprawdzenia się w roli lidera a także przygotowaniem do objęcia innych ról liderskich w różnych organizacjach a także w karierze zawodowej. W końcu uczymy się w bezpiecznym miejscu czerpiąc wzajemnie od siebie kolejne inspiracje. Jeśli lubisz działać, chcesz sprawdzić się w roli lidera, wdrażać swoje pomysły oraz mieć wpływ na życie klubu do idelana do tego okazja. 

Kategorie: Toastmasters